Marketing Manager
Marketing Manager planuje, koordynuje i realizuje z zespołem działania określone strategią marketingową. Rekomenduje i wdraża zmiany niezbędne do osiągnięcia celów. Współpracuje z zarządem i liderami innych działów. Odpowiada za współpracę z wybranymi agencjami i podwykonawcami.
Korzyści ze współpracy z Interim Managerem
- Oszczędność czasu i pieniędzy na zatrudnienie i przeszkolenie nowego pracownika - szybkie i skuteczne wdrożenie się interim managera w nowe obszary zadań, w nowym otoczeniu oraz praca ukierunkowana na osiągnięcie konkretnego efektu w określonym czasie
- Dostęp do wysokich kompetencji i standardów realizacji projektów oraz szerokiej wiedzy i doświadczeń Interim Managera
- Wzmocnienie lub uzupełnienie zarządzania marketingowego oraz usprawnienie procesów
- Elastyczność współpracy (zakres, czas, sposób)
- Brak kosztów stałych związanych z zatrudnieniem pracownika na etat
- Możliwość powiązania wynagrodzenia ze skuteczną realizacją powierzonego projektu.
Przykładowy zakres obowiązków
- Monitorowanie i analizowanie otoczenia zewnętrznego (w oparciu o dane wewnętrzne oraz płatne pochodzące z zewnętrznych źródeł - ACNielsen, GFK, Ipsos itp.) oraz działań marketingowych konkurencji.
- Opracowanie i wdrożenie krótko- oraz długoterminowych planów marketingowych w odniesieniu do marki/konkretnych grup i/lub usług/produktów.
- Opracowanie i zarządzanie budżetami marketingowymi.
- Realizacja strategii i działań marketingowych oraz public relations, w tym planowanie i zarządzanie prowadzonymi kampaniami we wszystkich kanałach.
- Zbudowanie struktur, a następnie zarządzanie zespołem marketingowym / zarządzanie zespołem marketingowym i koordynowanie jego prac.
- Przygotowanie badań konsumenckich (np. grupy fokusowe, wywiady indywidualne, badania satysfakcji, badania typu mistery shopper, badania elastyczności cenowej) oraz realizacja przy wsparciu firm zewnętrznych.
- Prowadzenie projektów z zakresu komunikacji marketingowej, w tym kampanii wizerunkowych oraz komunikacji w mediach społecznościowych – planowanie, przygotowanie i realizacja.
- Reprezentowanie spółki w mediach offline i online: radio, prasa, telewizja, Internet przy wsparciu merytorycznym, prowadzenie biura prasowego, współpraca z influencerami.
- Wsparcie działań sprzedażowych – koordynacja akcji promocyjnych.
- Koordynacja rozwoju serwisu internetowego należącego do firmy (briefy, współpraca z programistami, grafikami) oraz tworzenie treści lub współpraca z agencją content marketingową.
- Organizacja konferencji i wydarzeń specjalnych.
- Monitoring i analiza efektywności prowadzonych działań, stałe poszukiwanie możliwości optymalizacji działań marketingowych.
- Współpraca/nadzór nad współpracą z wewnętrznymi lub zewnętrznymi służbami / agencjami odpowiedzialnymi za ATL/BTL (digital, mobile marketing, sponsoring, marketing bezpośredni, SEO/SEM, re-marketing, kampanie afiliacyjne).
Zasady współpracy
- Kontrakt terminowy. Czas trwania współpracy: minimum 6 miesięcy.
- Zakres obowiązków / współpracy zakłada, że firma posiada strategię marketingową.
- Dedykowany menedżer jest do Państwa dyspozycji w zakresie 40h/tygodniowo, a w okresie trwania kontraktu nie pracuje jako interim manager dla innych firm.
- Pracujemy w siedzibie Klienta (1-2 dni w tygodniu poza Poznaniem, w Poznaniu – zazwyczaj 1-3 dni w tygodniu) oraz zdalnie.
- Spotykamy się regularnie z Państwem/pracownikami w siedzibie Firmy oraz rozmawiamy na skypie, w celu zachowania jak najlepszej komunikacji projektowej (poza emailem i telefonami).