• Doradztwo i konsultacje
  • Outsourcing Marketingu
  • Interim Manager
  • Doradztwo i konsultacje

    WIEDZA, DOŚWIADCZENIE I SKUTECZNE REKOMENDACJE.
  • Outsourcing Marketingu

    ROZWIĄZANIA I DZIAŁANIA, KTÓRE PRZYNOSZĄ WYMIERNE EFEKTY.
  • Interim Manager

    PROFESJONALNE WSPARCIE ZAANGAŻOWANEGO MANAGERA.

26 listopada 2019

Pierwszemu dniu 7. edycji Hotel Trends Poland & CEE towarzyszyło w tym roku kilka istotnych wydarzeń związanych z inwestycjami, w tym pod szyldami marek, których nie było dotąd na rynku oraz podpisaniem umów i listów intencyjnych związanych ze współpracą partnerską między sieciami a operatorami. Jaime Buxó Clos, szef rozwoju Barceló Hotels & Resorts ogłosił inwestycję dotyczącą nowego warszawskiego hotelu pod marką Occidental, którego otwarcie zaplanowano na 2021 rok. Obiekt będzie miał w swojej ofercie 150 pokoi, przestrzeń konferencyjną oraz bar na dachu budynku, będącego częścią Elektrowni Powiśle.  Natomiast prezes spółek Polski Holding Hotelowy i AMW Hotele, Gheorghe Marian Cristescu oraz Janusz Mitulski, starszy dyrektor ds. rozwoju w regionie CEE i Ukrainy, Marriott International podpisali list intencyjny na wprowadzenie do Polski marki Le Méridien, należącej do Marriott International. Pod takim szyldem będzie funkcjonował hotel Royal w Krakowie, należący do spółki AMW Hotele, wchodzącej w skład Grupy Polskiego Holdingu Hotelowego. Również w trakcie konferencji Zdrojowa Invest & Hotels podpisała umowę o współpracy z Louvre Hotels, siecią należącą do Jin Jiang Hotels, drugiej co do wielkości grupy hotelowej na świecie. Aktualna współpraca partnerów polega na rebrandingu dwóch obiektów należących do Zdrojowej, największej polskiej sieci hoteli w nadmorskich i górskich kurortach. Grupa Orbis ogłosiła natomiast plany otwarcia dwóch własnych hoteli, które działać będą pod marką TRIBE - Warszawa Bracka i Kraków Stare Miasto.

- Tegoroczna konferencja Hotel Trends Poland & CEE, która ponownie miała miejsce w hotelu Sofitel Warszawa Victoria, zgromadziła ponad 500 uczestników. Poprzeczka poszybowała ponownie w górę – powiedział Krzysztof Gonciarek, członek zarządu Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia, wydawcy „Hotelarza. – Od pierwszej edycji w konferencji wzięło ogółem udział blisko 2800 ekspertów i praktyków branży hotelowej. Jest to wynik, który sprawia nam mnóstwo satysfakcji, ale jeszcze bardziej nas cieszy fakt, że w trakcie naszych konferencji dochodzi do tak istotnych wydarzeń, jak ogłoszenia nowych inwestycji hotelowych, czy zawarcie umów. 

Hotel Trends Poland&CEE 2019 otworzyły trzy wystąpienia gości specjalnych – Roberta Andrzejczyka, Prezesa, Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Ireneusza Węgłowskiego, Prezesa IGHP i wiceprezesa Orbis S.A., a także Jakuba Klimczaka, managera ds. rozwoju biznesu w STR. Następnie, w ramach pięciu paneli dyskusyjnych, prowadzone były rozmowy dotyczące tworzenia i wykorzystywania nowych marek w walce o klienta i miejsce na rynku, efektywnej przebudowy i modernizacji hotelu, optymalizacji zysku przy wzrastających kosztach operacyjnych, rozwoju aparthoteli w Polsce oraz kwestii prawnych związanych z umowami franczyzowymi. Pierwszy dzień zakończyła uroczysta gala i ogłoszenie wyników szóstej edycji konkursu Hotelarz Roku. 

- Nie można pominąć rangi ekspertów, którzy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem podczas dyskusji panelowych Hotel Trends. Staramy się, aby w tym gronie pojawiali się uznani praktycy, w tym „nowe twarze”. Ważny dla nas jest wysoki poziom merytoryczny każdej edycji i ten cel jest jednym z priorytetowych. Informacje, które otrzymujemy od uczestników potwierdzają, że nasze wysiłki są doceniane – dodaje Gonciarek. 

Od rozpoczęcia konferencji przez Rafała Rosiejaka, dyrektora Działu Doradztwa Hotelowego CBRE oraz Rafała Szubstarskiego, redaktora naczelnego Magazynu Hotelarz, po ostatni panel sala konferencyjna była wypełniona przedstawicielami polskich i globalnych sieci hotelowych oraz hoteli  niezrzeszonych, reprezentantami kadry zarządzającej spółek hotelarskich i obiektów hotelowych, a także ekspertami z funduszy inwestycyjnych i firm deweloperskich oraz reprezentantami największych dostawców produktów i usług dla hotelarstwa. 

Pierwszy dzień konferencji Hotel Trends Poland & CEE tradycyjnie zakończyła uroczysta gala, w trakcie której ogłoszono wyniki Hotelarza Roku 2019. Do konkursu zgłoszonych zostało kilkudziesięciu kandydatów w 5 kategoriach oraz jednej kategorii specjalnej - „Człowiek Roku Polskiego Hotelarstwa”.

Laureatami Hotelarza Roku 2019 zostali: 

Hotelarz do 35. Roku Życia: Daiva Maciule - Dyrektor Generalna, Mercure Warszawa Grand

Revenue Manager: Paweł Kanadys – Revenue Manager, Airport Hotel Okęcie

Dyrektor Sprzedaży i/lub Marketingu: Katarzyna Chmiel – Dyrektor ds. sprzedaży, Nosalowy Dwór Resort&SPA

Dyrektor Generalny Hotelu Niezależnego: Andreas Wierus –Dyrektor generalny, Zamek Topacz Ślęza

Dyrektor Generalny Hotelu Sieciowego: Anna Olszyńska – Dyrektor generalna, Vienna House Andel's Łódź.

Natomiast tytuł Człowieka Roku Polskiego Hotelarstwa przypadł Januszowi Mitulskiemu, starszemu dyrektorowi ds. rozwoju sieci Marriott International na Europę Środkowo – Wschodnią. 

Drugi dzień konferencji składał się z trzech sesji pogrupowanych w bloki tematyczne, które dotyczyły inwestycji w hotelarstwie, optymalizacji kosztów w hotelu oraz barier w działalności hotelarskiej. W trakcie dziewięciu paneli praktycy hotelarstwa i dziedzin pokrewnych rozmawiali o takich kwestiach, jak m.in. kluczowe czynniki decydujące o skutecznej i zyskownej sprzedaży hotelu, finansowanie inwestycji hotelowej, zarządzanie wielofunkcyjnym projektem mixed-use, a także wymieniali opinie i doświadczenia o zatrudnianiu i wynagradzaniu, a także o optymalizacji kosztów zmiennych, zapobieganiu nadużyciom oraz współpracy z OTA i najmie krótkoterminowym.

Patronem merytorycznym Hotel Trends Poland & CEE była firma CBRE; natomiast partnerami strategicznymi ponownie zostały: Grupa Orbis oraz firma Samsung.

Pure Concept miało zaszczyt już siódmy raz uczestniczyć w organizacji tej największej imprezy hotelarzy w regionie. Odpowiadaliśmy za koncepcję i opracowanie wizualne wszystkich elementów wydarzenia oraz komunikację. 

Zdjęcia z Hotel Trends Poland&CEE 2019

 

pure-concept-logotyp

Wszystkie prawa zastrzeżone: Pure Concept ®, 2019
Kreacja: Pure Concept ®. Realizacja: DomiArt, 2019